Ubezpieczenie cybernetyczne (polisa Cyberrisk) od ataków hakerskich, złośliwego oprogramowania, czy utraty danych osobowych RODO; OC Zawodowe Informatyka
Ryzyka cybernetyczne to zagrożenia, która pojawiły się na polskim rynku w związku z transformacją cyfrową przedsiębiorstw i gospodarek. Coraz większa zależność od systemów informatycznych, a także przenikanie się środowisk IT i automatyki przemysłowej (OT), zwiększa zagrożenie cyberatakami, których ilość wzrasta rokrocznie. Stają się one coraz bardziej wyrafinowane, a bywa, że ich źródłem są niezadowoleni pracownicy, którzy znają system zabezpieczeń i potrafią go obejść. Coraz więcej firm przyznaje się do cyberincydentów*.
Kradzież danych osobowych, handlowych, czy strategicznych, blokada systemów informatycznych, czy zatrzymanie produkcji w zakładach przemysłowych to najczęstsze przypadki, których konsekwencje finansowe dla przedsiębiorstw mogą być bardzo dotkliwe.
Skuteczna ochrona systemów IT, zgromadzonych danych i informacji strategicznych jest dziś kluczowym elementem dla stabilnego funkcjonowania firm, a wyzwania w tym obszarze rosną każdego roku. Jedną z form ochrony jest są cyberpolisy. W ich doborze i konstrukcji szczegółowych zapisów pomogą eksperci z Kancelarii Brokerskiej WTB.
W ramach usług brokerskich brokerzy z Kancelarii WTB opracowują analizę potrzeb ubezpieczeniowych w zakresie ryzyk cybernetycznych, przygotowują rekomendacje i program ubezpieczeniowy dostosowany do profilu ryzyka danego przedsiębiorstwa i pokrywający wszelkie zidentyfikowane ryzyka.
Ubezpieczenia Cybernetyczne - korzyści!
Cyberpolisa to transfer ryzyka na ubezpieczyciela! Ubezpieczenia z cyberpolis pokrywają koszty m.in.:
- odtworzenia danych
- kar administracyjnych
- odszkodowań wobec osób trzecich za utratę danych osobowych
- powiadomienia osób trzecich o wycieku danych
- utraconego zysku i strat wynikających z przestoju w działalności
- okupu za odblokowanie dostępu do danych
- zakupu oprogramowania
- śledztwa informatycznego
- konsultacji prawnych, informatycznych, PR
- odbudowy wizerunku (kampanie medialne)
Czytaj również - Cyberpolisy standardem polityki zarządzania kryzysowego